"Historie van mijn eigen auto's"




Volkswagen Kever 1300
Kenteken: 78-30-ND  Bouwjaar: 1970 (gesloopt met 39506 km op de teller!)

Op 04-04-1984 heb ik mijn rijbewijs gehaald maar ik had helaas geen geld om gelijk een auto te kopen. De groene VW Kever die onze buren als tweede auto hadden poetste ik met enige regelmaat en toen de buurvrouw het rechtervoorspatbord in de kreukels reed mocht ik, mits mijn ouders het goed vonden, deze Kever hebben als dank voor het poetsen. Maar er moest wel wat aan gedaan worden zo werd er eerlijk bijvertelt, want dat ongeluk was niet voor niets gewees; de remmen deden het niet meer zo goed. Mijn ouders hadden geen bezwaar, maar het leek mijn vader wel een goed idee eerst een ANWB keuring te doen zodat ik een beetje wist hoeveel werk en geld ik kwijt zou zijn om hem weer goed te krijgen. Zo gezegd zo gedaan. En die uitkomst was dermate bedroevend dat de Kever niet eens meer op mijn naam gezet is. De woorden van de keurmeester waren dat "een doorgewinterde hobbyist en een behoorlijke kluif aan zou hebben". En een doorgewinterde hobbyist wilde ik wel worden maar was ik nog niet. Helaas geen Kever dus, en het was dermate gevaarlijk er nog in te rijden dat ook dit plezier direct voorbij was. De hele motor zou nog maar op een centimeter na geheel losgerot zijn van het chassis. En zo ging "mijn eerste auto" naar de melkboer, die had zo'n SRV wagen en kon de motor goed gebruiken. Voor mij bleef er niets anders op dan te gaan sparen......

Het keuringsrapport van de Kever



Mitsubishi Celeste 1600 ST
Kenteken: 68-RF-85  Bouwjaar: 1977  Gekocht : voor 1000 gulden op 22-04-1986  Verkocht: voor 900 gulden op 15-10-1987
(aangezien kenteken deel III weg was moest een nieuw kenteken woren aangevraagd, dit werd PN-06-XB)

Inmiddels is het 22-04-1986 en koop ik mijn eerste auto: een Mitsubishi Celeste.  1000 gulden moest hij kosten, hij was  van een collega. Er moest  gelijk voor 600 gulden tegenaan voor de APK en nog eens veel bezoeken aan diverse sloperijen om deze auto weer een beetje compleet te krijgen. Grille, stukken van de achterzijde, sierstrips etc ontbraken, maar uiteindelijk had ik de auto weer compleet. Aangezien het een behoorlijk roestig geval was besloot ik de onderzijde, die de meeste roest vertoonde, af te schuren en opnieuw te spuiten. Dat heb ik zwart gemaakt, zo werd het toch een echte sportwagen!


Op een gegeven moment kwam de roest er natuurlijk weer doorheen en ik besloot de gehele auto maar  te schuren. In de garage van mijn ouders is de Mitsubishi met een verfrollertje opnieuw in de lak gezet. Mooi bordeauxrood! Lang heb ik er niet van kunnen genieten aangezien er in de zomer van 1987 plotseling een fietser overstak en bij mij op de motorkap belandde. De fietser werd netjes voorgelaten door een vrachtwagen die rechtsaf wilde. Ik reed op de baan voor linksaf en ineens lag ze op de motorkap. Gelukkig had ze niets, maar het was het einde van de Celeste. Hij werd total loss verklaard: een deuk in de motorkap en een verbrijzeld raam was daarvoor genoeg. Van de verzekering kreeg ik op 27-08-1987 500 gulden terug en ik mocht het wrak houden!
Dus maar begonnen de boel weer op te knappen, want de APK was inmiddels ook verlopen. De ruit heb ik vervangen, en toen werd ik gebeld door een andere collega die net zo'n auto had en die hem kwijt wilde. Ik wist dat hij deze auto een anderhalf jaar ervoor voor 7000 gulden gekocht had en zoveel geld had ik niet. Heel voorzichtig gaf ik aan dat ik wel interesse had maar dat één en ander wel van de prijs afhankelijk was.  Nou die bleek mee te vallen: 1250 gulden!!!  Verkocht dus, en gelijk op zoek naar een nieuwe eigenaar voor mijn oude Celeste; met deuk in de motorkap en zonder APK!  Mijn goede vriend Gert had net zijn gifgroene Renaultje 4 naar de sloop gebracht en dat leek me een goede prooi. Tja, hij had wel interesse, maar geen geld. Afgesproken dat hij hem voor 400 gulden zou kopen, mits de APK zou meevallen, en dat hij later zou betalen. Aldus geschiedde, de APK was niet overdreven duur, dus de auto wisselde van eigenaar. Helaas heeft ook hij niet lang van de Celeste mogen genieten. Onderweg van een ritje naar de sloop waar we net een "nieuwe" motorkap hadden gescoord knapte de distrubutiesnaar hetgeen einde oefening betekende. Er stond toen 185.000 km op de teller en het was mei 1988.

Nog een Celeste, op weg naarde sloop



Mitsubishi Celeste 1600 ST
Kenteken: 25-UM-65  Bouwjaar: 23-02-1978  Gekocht : voor 1250 gulden op 02-10-1987  Verkocht: voor 750 gulden op 04-07-1991

En zo had ik een "nieuwe" Celeste! De kleur was natuurlijk bedroevend en ik wilde hem gelijk overspuiten. Dat is er echter nooit van gekomen, naarmate ik de auto langer had begon ik het steeds leuker te vinden:  iedereen herkende je gelijk! Toen ik deze auto kocht stond er 109.000 kilometer op de teller. De auto had achter een keer schade gehad en dat was niet helemaal goed gerepareerd. Zo paste het paneel tussen achterlampen niet meer omdat hij een milimeter of 2 te weinig was uitgedeukt! Ook was er dermate veel plamuur gebruikt dat er in de loop der tijd een scheur in het achterspatbord ontstond! Maar verder een prima auto waar ik bijna 100.000 kilometer in gereden heb zonder al teveel mankementen. Ook een auto waar ik, weer met Gert, mijn eerste serieuze reparaties aan heb uitgevoerd. Zo was op een gegeven moment de achteras aan vervanging toe en die hebben we, onder deskundige hulp en advies door garage van Beek te Soesterberg, vervangen. We waren toch wel enigszins verbaasd dat ook alles het na de montage weer deed.
Verder was dit de eerste auto waar ik geld aan allulinium vellingen heb uitgegeven. Met een andere vriend, Sander, waren we een keer op een autosloop een een oud mannetje aldaar wilde ons wel allulinium vellingen verkopen. Dat hebben we toen maar niet gedaan. Deze velgen heb ik (met banden) bij garage van Beek gekocht; 400 gulden, en daarna voor 200 verkocht, daar heb je nu geen allulinium vellingen meer voor!  De Celeste verkocht ik eind 1990 aan mijn toenmalige vriendin. Twee jaar later was het echt afgelopen, de garage had de dikke lagen glasvezel ontdekt waarmee ik grote delen had dichtgeprutst. kilometerstand: 199.000
   


Mitsubishi Celeste 1600 ST
Kenteken: 12-UA-88  Bouwjaar: 24-12-1977  Gekocht : voor 200 gulden voor onderdelen

Deze auto had ik al een tijd rond zien rijden in Amersfoort en op een gegeven moment zag ik dat hij schade had en al een tijd niet meer van zijn plaats kwam. Dus geprobeerd de eigenaar te achterhalen en gevraagd wat deze ermee ging doen. Hij zou die week nog naar de sloop worden gebracht, daar kreeg hij er nog 200 gulden voor. Voor dat geld mocht ik hem ook kopen. Zo gezegd zo gedaan en samen met Gert hebben we deze auto volledig gestript (zie laatste foto). Helaas (of gelukkig) heb ik geen van de onderdelen ooit nodig gehad!



 Toyota Hi-lux Pickup 2.4
Kenteken: 92-BN-63 - VK-24-BX  Bouwjaar: 20-08-1984  Gekocht : voor 4000 gulden op 22-12-1990  Verkocht: voor 3200 gulden op 26-03-1992

De Amerikaanse uitvoering van de Hi-lux!  Dat betekende een 2.4 liter benzine motor, hetgeen niet erg zuinig reed. Als je rond de 100 km reed was 1:8 wel haalbaar, ging het harder kwam je al snel bij de 1:6 uit. Al was het een leuke auto, praktisch was hij niet. Met wat moeite kon je met z'n drieën op de voorbank zitten, en verder was er laadruimte onder (het niet waterdichte) dekzeil. De laadbak rotte dan ook in no-time weg. En ook de rest van de auto deed het niet geweldig en dan is zo'n "aparte"  uitvoering toch niet erg handig. Zo ging de hoofdremcylinder 2 keer kapot, en die was hier niet te krijgen, alleen nieuw in de USA, of gebruikt van en Toyota Crown. Tja zie die maar eens te vinden op de sloop (voor het internettijdperk). Al met al dus leuk om gehad te hebben, maar goed dat hij weer weg was.



Opel Rekord 1.9
Kenteken: 36-TB-67  Bouwjaar: 1980  Gekocht : voor 250 gulden en verkocht voor 500

Het zal duidelijk zijn: in deze auto heb ik zelf niet gereden. Hij zou door een collega naar de sloop gebracht worden omdat hij al een andere auto had en geen zin had voor twee te moeten betalen. Er zat nog APK op, dus ik dacht daar wel enige winst op te kunnen maken. Enige winst inderdaad, rijk ben ik er niet van geworden.

Ford Capri 2.0 S V6
Kenteken: DK-79-XF Bouwjaar: 1979 Gekocht : voor 3250 gulden op 06-05-1992 Verkocht: voor ?? gulden op 14-05-1994

De eerste Capri, een auto die ik al lang wilde hebben, maar me door een vriend die er één had werd afgeraden van wege de toch wel hoge vaste lasten (die ik achteraf wel mee vond vallen).  Deze auto stond in Valkenswaard te glimmen (de lak was nog nat) en onder het mom van wat van ver komt is lekker heb ik hem gekocht. De vraagprijs was 4250 gulden, maar 1000 gulden goedkoper was ook goed. Nieuwe lak, nieuwe bekleding, maar al met al gaf mijn verstand me te kennen dat deze auto geen goed afgewerkte indruk maakte.  Maar hij zag er wel mooi uit, en wat was hij snel!!!
Thuisgekomen bleek mijn verstand echter gelijk te hebben, voor de APK moest er erg veel aan gelast worden, en verder waren er de nodige slordigheden die gemaakt moesten worden. Het dashboard werkte niet, de stoelen zaten los, naar later bleek omdat de steunen allen doorgerot waren. APK: 2500 gulden! Affijn, na een jaar vond ik op de sloop een Capri met een paar mooie RS velgen waar ik al een tijdje naar op zoek was. Helaas waren de velgen al verkocht, maar als ik de hele auto kocht had ik de velgen natuurlijk ook. Aangezien mijn grijze Capri weer voor de APK moest die ik  met niet al teveel vertrouwen tegemoet zag, én deze er bij nadere inspectie eigenlijk niet zo slecht bijstond als ik in eerste instantie dacht besloot ik hem maar te kopen. De grijze Capri vekocht ik aan de vuilnisman die hem kort erna totall-loss reed.


Ford Capri 2.0 S V6
Kenteken: GG-15-FB  Bouwjaar: 28-07-1980  Gekocht : voor 1000 gulden op 04-05-1993  Verkocht: voor 3500 gulden op 01-11-1998

En dat was hem dan, mijn "mooie" nieuwe Capri; zwart met zilveren sportstrepen, en verhoogd aan de achterkant. In zo'n auto wil je niet gezien worden; dus nieuwe veren erop gezet en begonnen de auto volledig te strippen om hem spuitklaar te maken. Al strippend bleken de uitlaten, waterpomp, keienvanger en interieur ook niet meer je van het, en zat er toch nog wel wat laswerk aan. Na het lassen en schuren stond er een mooie donkerblauw metallic Capri met "nieuw" interieur (uit de oude Capri). In de loop der tijd de 4 bak vervangen door een 5 bak en er stuurbekrachtiging opgezet. Helaas heb ik er daarna niet veel meer mee gereden omdat er gezinsuitbreiding plaatsvond, en dan blijkt zo'n Capri toch niet erg handig te zijn. Dus hij werd geschorst en uiteindelijk verkocht. Toen was hij hij inmiddels weer aan een nieuwe laklaag toe, alsmede een aantal andere zaken. Een auto moet rijden, dat bleek wel weer!

Ford Fiesta 1.1 L
Kenteken: FX-74-BS  Bouwjaar: 1979  Gekocht : voor 1000 gulden rond juni 1993  Verkocht: voor 500 (?) gulden op 08-06-1995

Deze auto werd aangeschaft om het "Capri-project" wat makkelijker te kunnen financieren, een overbruggingsautootje dus. Aangezien ik nog een interieur van een capri had liggen en Recaro sportstoelen ingezet en zo leek het nog heel wat.  Hij zag er niet uit, maar deed het altijd prima.



Ford Sierra station 2.3 D CL
Kenteken: XL-31-PY  Bouwjaar: 11-08-1989  Gekocht : voor 3750 gulden op 02-06-1995  Verkocht: voor 400 gulden op 09-03-2000

En zo kom je dan toch in de wat meer burgelijke auto's te rijden. Echt een familie auto!  Ik kocht deze auto met 138.000 kilometer op de teller, en aangezien er een oude Peugeot diesel van 2.3 liter inlag moest er nog wel even mee voortgereden kunnen worden. Op een 1000 kilometer na stond er net geen 3 ton op de teller toen ik hem inruilde. Een fijne, betrouwbare, maar zeer trage auto die zijn geld meer dan opgebracht heeft!

Ford Mondeo 1.8 Wagon TD Business Edition
Kenteken: PS-SB-68  Bouwjaar: 1996  Gekocht : voor 18.500 gulden 09-03-2000  Verkocht: voor 3000 euro op 28-02-2003

De Sierra werd ingeruild voor een Mondeo, deze auto kocht ik met 185.000 km op de teller en ging met 295.000 de deur uit. Op één of andere manier heeft hij nooit echt lekker gereden, wat er niet goed aan was is nooit gevonden.

Ford F 100 Ranger XLT Pickup
Kenteken: BE 30-87  Bouwjaar: 28-02-1972  Gekocht : voor 16.000 gulden op 05-09-2001  Verkocht: voor 5800 euro op 15-08-2005

Op een oltimerbeurs zagen we een F100 staan, en ondanks het feit dat ik na mijn Capri avontuur had besloten dat ik niet meer voor de hobby een auto zou kopen omdat het geldverslindend is, kruipt het bloed kennelijk waar het niet gaan kan en ging ik toch weer "kijken"  naar een leuke oude auto. Een V8 had altijd al op mijn lijstje gestaan en nu werd ik eigenaar van deze zwarte F100. Een V8 5.7 liter, met 100 liter gastank erin. Reed 1:3!!! Maar erg leuk, ruim plaats voor 3 personen voorin. Het was een luxe uitvoering hetgeen inhield dat ik niet tegen het stalen plafond aankeek, maar een houten hardboard plaat als plafond had. Daarnaast "hout accenten" in het interieur en op de portieren, en rondom de auto op de strips. Ook hoorde een bagagelamp tot de extra's. Helaas was bij deze auto vrij snel de versnellingsbak aan revisie toe, hetgeen een 2000 euro extra kostte, beetje jammer!

Audi 80 CL
Kenteken: KS-72-BK   Bouwjaar: 1984

Een collega moest deze auto kwijt, ik mocht hem gratis ophalen. Binnen een week was hij weer verkocht voor 175 euro!


Ford Mondeo 1.8 Wagon Ghia
Kenteken: 30-FN-DP  Bouwjaar: 28-04-2000  Gekocht : voor 14.600 euro op 28-02-2003  Verkocht: totall loss  verklaard op 09-09-2004

De tweede Mondeo, dit was een fijne auto met weinig kilometers op de teller en bovendien de Ghia uitvoering, dus lekker compleet. In eerste instantie wilde ik het nieuwe type graag hebben, maar die bleek zo'n 6000 euro duurder dan het oude model, terwijl ik dan een auto van 2 maanden nieuwer had. Dat prijsverschil was me te groot. In deze auto wilde ik de komende 5/6 jaar gaan rijden. Dus aangekleed naar mijn smaak: 17" ST 220 velgen eronder gezet, een achterspoiler, booskijkers, zijwindschermen en een hondenrek. Helaas kreeg ik na anderhalf jaar een ongeluk en werd hij totall-loss verklaard.

Chevrolet Corvette Stingray
Kenteken: AH-75-89  Bouwjaar: 01-07-1972  Gekocht : 10-08-2004

Met deze auto is de ultime droom uitgekomen. Een Corvette C3 wilde ik vanaf dat ik 14 jaar was hebben. We waren toen op vakantie in Amerika. Een kennis van mijn ouders had een Corvette en die moest natuurlijk geshowd worden. Of mijn vader er een stukje in mee wilde rijden. Nee hoor, bedankt, was het antwoord van mijn vader; hij fluisterde mij toe dat hij het maar een platgeslagen pannekoek vond! Dat een Corvette dé sportwagen van de USA was (en is) wist hij niet. Dat waren dan mijn eerste "Corvette ervaringen". Sindsdien veel gelezen/ verzameld etc, maar een echte.... Zoals met zoveel dingen werd het steeds maar vooruitgeschoven. Altijd waren er andere zaken die een hogere prioriteit hadden en waarvoor geld nodig was. Daarnaast is dit natuurlijk een auto die stalling behoeft, die niet praktisch is, erg duur is etcetc. Al met al redenen genoeg waarom het zolang geduurd heeft. Maar dankzij mijn partner, die meer een houding heeft van "ik leef nu en morgen ben ik misschien wel dood en dan heb ik alleen maar dingen op mijn lijstje staan die ik had willen doen" ben ik nu dan toch de trotse eigenaar van deze corvette.  Ze werd op 01-07-1972 voor het eerst op naam gezet. Ze was toen Ontario Orange. Hoeveel eigenaren ze in de USA gehad heeft heb ik niet kunnen achterhalen. Op 24-04-1986 werd hij in Duitsland ingevoerd en werd op 13-3-87 voor het eerst op naam gezet. Deze eigenaar heeft hem 14 maanden gehad waarna hij overgeschreven werd op de tweede eigenaar. Deze heeft er net geen jaar in gereden waarna hij verkocht werd aan de derde eigenaar in Duitsland die de auto op 07-06-1989 op zijn naam zette. Hij heeft haar 12 jaar in zijn bezit en helemaal gerestaureerd. Zo is er een nieuwe motor in gezet, de stoelen zijn opnieuw bekleed en ze is overgespoten. Het verhaal is dat ze geel was toen deze eigenaar de auto kocht, en dat ze vervolgens Tuxedo black gespoten is; een kleur die officieel in 1972 niet geleverd werd. Tenslotte is de auto op 20-04-2001 bij de RDW ter keuring aangeboden door de eerste nederlandse eigenaar. Deze heeft er in de loop der jaren zeer weinig mee gereden. Ik kocht de auto in september 2004 en toen stond er 6800 mijl op de teller vanaf 1989. Het is een V8 5.7 liter en het verbruik is gemiddeld 1:6


Ford Mondeo 2.0 TDDI Wagon trend
Kenteken: 69-JV-DK  Bouwjaar: 05-09-2002  Gekocht : voor 18.545 euro op 28-08-2004. Verkocht op 16-02-2008 voor 5000 euro

En zo kwam ik alsnog in een nieuw model Mondeo te rijden. Met de aankoop had ik mazzel omdat ik met de vorige Mondeo een aparte verzekering bij Ford had afgesloten waarin de clausule dat ik het volledige aankoopbedrag terug zou krijgen wanneer ik de auto binnen 3 jaar totaall loss reed. Het aankoop bedrag was 15.950 euro en ik moest 2550 bijbetalen om vervolgens in deze Mondeo te kunnen stappen. Wat een verschil met het oude type! Ook deze auto weer naar eigen smaak aangekleed: 18" velgen, een dakspoiler, booskijkers, zijwindschermen, witte zijknipperlichten en hondenrek. En nu maar hopen dat ik de 6 jaar wel volmaak!!!




Kenteken: 22-YB-54, Bouwjaar 30-06-1977. gekocht voor 7750 euro op 02-02-2008. Verkocht op 02-06-2010 voor 6750 euro.
Na jaren met het plan gespeeld te hebben een klassieker voor dagelijks gebruik te kopen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Chevrolet Caprice gekocht. In dezelfde periode dat ik met het Corvette virus besmet werd in de USA maakte ik ook kennis met de Caprice. De auto viel me toen op omdat hij tussen de andere Amerikanen zo klein en slank gelijnd was. Eenmaal terug in Nederland zag ik daar niet veel van terug, maar ik ben het altijd een mooie auto blijven vinden. Na her en der info te hebben ingewonnen waaruit bleek dat het een betrouwbare en veilige auto was heb ik op 2 februari in Biddinghuizen een Caprice gekocht. 1977 was het eerste jaar dat dit model op de markt kwam, hij was ruim een halve meter korter dan zijn voorganger! De auto heeft centrale vergrendeling, airco, cruise controll, electrische ramen en.... LPG.
Dus op de ABS en de airbags na heb ik alles wat de Mondeo ook had!!
Een heerlijke auto. Enige nadeel, zo bleek na verloop van tijd, was dat je weinig bagageruimte hebt. In de kofferbak een 100 liter gastank: helft van de bak is weg! Dan nog een reserve wiel, weer een kwart weg. Dus op vakantie zou er evengoed een imperiaal oid op moeten. Ik besloot te gaan kijken voor een Chevy Van.


Terwijl de Caprice te koop stond kreeg ik er een ongeluk mee en werd hij totall loss verklaard. Een onverzekerde, onder invloed van drank zijnde tegenligger die geen geldig rijbewijs had besloot op 20-7-2009 in te gaan halen op een stuk waar ik al reed en botste frontaal op de Caprice met een snelheid die volgens de politie zeker 80 km/u is geweest. Ook de tegenligger is totall loss (de auto tenminste). Zonde van de Caprice. Enige "voordeel" bleek dat de tegenpartij dan weliswaar niet verzekerd was maar dat hij de auto nog maar 10 dagen geleden gekocht had waardoor hij nog onder het "na risico" van de garageverzekering viel. Ik kreeg uiteindelijk 6250 uitgekeerd en mocht het wrak behouden.



Kenteken: 80-JS-FR, Bouwjaar 28-02-1992, gekocht voor 5750 euro op 25-05-2009 en verkocht op 16-02-2016 voor 5400 euro.
De aankoop had nog al wat voeten in aarde. Het liefst wilde ik weer een belastingvrije auto, maar de kwaliteit van het aanbod in dit soort auto's was zo slecht dat ik uiteindelijk toch één van de latere bouwjaren heb gekocht. Dan zit je op zo'n dikke 2000 euro belasting per jaar. Dat kan 500 worden als de auto op camper kenteken staat. Dat stond hij en de garage was ervan overtuigd dat hij aan alle eisen van de belastingsdienst voor dit soort voertuigen voldeed. Ik had mijn twijfels en kreeg daarin helaas gelijk. Het dak moest verhoogd. De garage was zo sportief me een derde van de prijs te berekenen en zo kwamen we op een aankoopbedrag van 6750 euro uit. Daarmee waren de problemen niet over. Op de avond dat ik hem ophaalde bleek hij niet op benzine te rijden en de LPG was op. Dus om 00.30 strandde ik uiteindelijk langs de A 28 en heeft de ANWB gezorgd dat ik thuiskwam. Uiteindelijk was dat probleem opgelost, maar reed hij als over een wasbord bij een bepaalde snelheid. Om een lang verhaal kort te maken: de versnellingsbak moest gereviseerd worden, ook hiervan wilde de garare de helft voor zijn rekening nemen, de andere 900 euro kwam voor mijn rekening. Daarnaast was er een wiellager dat kapot was en na vernieuwen na 500 km weer kapot was. Wederom vernieuwd en op vakantie: en ja hoor na 1500 kilometer leek het of er stenen in zaten ipv een wiellager en kon ik niet verder. Onderdelen konden niet verkregen worden en de auto zou door de ANWB teruggebracht worden en wij konden met de trein. (nu weet ik weer waarom ik auto rijdt!)
Inmiddels heb ik de auto wel wat gepimpt door een sunvisor te monteren (gratis door de garage gespoten) alsmede een pushbar, rainshields en breedtestokken. Hoewel ik er erg veel plezier van heb gehad is het een geldverslindende auto gebleken. Alles ging kapot en totaal is er voor 15000 euro aan verspijkerd. Toen moest de onderkant eigenlijk gelast en gespoten worden hetgeen wer rond de 4000 euro zou gaan kosten. Toen uiteindelijk de stuurstang brak en mijn zoon zou zijn verongelukt als hij iets sneller of langzamer had gereden besloot iik m te verkopen. Hij is gelukkig naar een liefhebber gegaan die verder wil gaan waar ik gebleven was. Gekocht met 158979 mijlen (255797km) en verkocht met een stand van 226026 mijl  (364480 km). Dus toch wel een dikke ton mee gereden.





Kenteken: RH-HN-85, bouwjaar 11-03-1997, gekocht voor 600 euro op 23-09-2013 met 106.000 kilometer op de teller
Helaas, aangezien er voor de GMC elk jaar duizenden euro's aan reparaties betaalt moesten worden besloot ik een klein autootje te kopen voor woon-werkverkeer in de hoop daarmee de GMC (en de portemonee) wat te sparen. Dit lukte eigenlijk niet echt want er ging nog steedsvan alles stuk. Aangezien zoon en dochter inmiddels beiden een witte Cinquecento hadden kon ik niet achterblijven en zo kocht ik mijn kleinste autootje ooit! Door de vorige eigenaar was hij al anderhalve centimeter verlaagd, er zaten leuke velgen onder, leren bekleding en een origineel open dakje. Uiteraard nog wat dingetjes aan de Cinq gedaan zoals een sporting dashboard, en USA stadslichten. De eerste APK kostte me totaal 100 euro. Maar de jaren die erop volgden is er langzaam aan toch erg veel aan dit autootje veranderd. Er kwam een Abarth set onder, dus andere voorbumepr, wachterbumper en sideskirts. Sporting spiegels, een geheel zwart dashboard dat alleen in 1993 geleverd werd, rode veiligheidsgordels, windschermen op de ramen, booskijkers, andere leren stoelen, andere lichtmetalen velgen, andere verlagingsset en uiteindelijk ook van een 0.9cc naar een 1.2 cc motor met een 6 bak. Daarmee werd het een heel rap en sportief autootje.  Gekocht met 106000 km op de teller.




Volvo 850 2.5 10V
Kenteken: JF-FV-09, bouwjaar 30-06-1994, gekocht voor 500 euro op 22-08-2016 en verkocht op 15-10-2016 voor 400 euro
Al een tijdje was ik aan het zoeken naar een Volvo 850 T5-R of een R toen ik er 1 gratis aangeboden kreeg. Mijn partner had een mooie XC60 gekocht en ik mocht deze wel hebben. Dat leek me wel wat aangezien hij keurig onderhouden was en ze hem 10 jaar had gehad. Maar het was een hele kale uitvoering en daar moest iets aan gedaan worden.  En zo kocht ik deze zwarte 850 bij de Volvo dealer. Nog 1 week APK met een  vraagprijs van 695 euro. Hij reed erg goed, maar er waren ook de nodige zaken kapot. Maar wat ik wilde hebben zag er goed uit en zo kocht ik de Blackstone 850 met 285000 km op de teller. Al met al een kleine 400 kilometer in deze Volvo gereden voor hij weer werd verkocht nadat de R bumper, achterspoiler, leren interieur, leren stuurwiel, middenconsole met bekerhouder, US lights en elektrisch ramen gewisseld waren  van auto.

          

Volvo 850 2.5 10V
Kenteken: HF-FB-95, bouwjaar12-11-1993, gekocht voor 0 euro op 26-08-2016 met 311.000 km op de teller
Hier de Onyx green 850 waar de onderdelen van de Blackstone op zouden komen. Naast bovengenoemde onderdelen is het dashboard opgeleukt met houtlook en zijn er 4 R velgen van 17 inch gemonteerd. Nu moet hij nog verlaagd worden. Tevens werden de originele achterlampen met oranje knippers weer gemonteerd en is er een nieuwe tellerset ingekomen met boardcomputer.