HOME
terug naar overzicht

Kenteken: RH-HN-85
Bouwjaar: 11-03-1997
Gekocht voor 600 euro op 23-09-2013.
Verkocht voor 1400 euro op 01-12-2018.

Jaja, dat is even een overgang! Van grooot, groter grootst, naar klein, kleiner kleinst. Maar ook van duur naar goedkoop. Vanwege de duizenden euro's die ik jaarlijks kwijt was aan reparaties besloot ik er een klein autootje bij  te kopen voor woon-werkverkeer in de hoop daarmee de GMC (en de portemonee) wat te sparen. Aangezien zoon en dochter inmiddels beiden een witte Cinquecento hadden kon ik niet achterblijven en zo kocht ik mijn kleinste autootje ooit! Door de vorige eigenaar was hij al anderhalve centimeter verlaagd, er zaten leuke velgen onder, leren bekleding en een origineel open dakje. Hij had 106000 kilometer gelopen. Uiteraard toch nog wat dingetjes aan de Cinq gedaan zoals een sporting dashboard (wit gespoten), een houten stuur en USA stadslichten. De eerste APK kostte me totaal 100 euro!





Maar de jaren die erop volgden is er langzaam aan toch erg veel aan dit autootje veranderd. Er kwam een Abarth set onder: dus een andere voorbumper, achterbumper en sideskirts. Sporting spiegels, een geheel zwart dashboard dat alleen in 1993 geleverd werd, rode veiligheidsgordels, windschermen op de ramen, booskijkers , een abarth sierlijst rond de versnellingspook en instaplijsten met Abarth erop. De 0.9 leren stoelen werden vervangen door een "Holland Casino" sporting interieur, waar er maar zo'n 125 van geleverd waren. Er kwamen 14" lichtmetalen Lineaccesori velgen onder van een Seicento Abarth. De Cinq werd verlaagd met een 40/60 verlagingsset, die na een jaar weer werd vervangen voor een schroefset. Tenslotte werd het 900cc motortje vervangen door een 1200 cc motor uit een Fiat Punto met 85000 km op de klok. Deze werd gekoppeld aan een 6 versnellingsbak van een Punto sporting. Er werd een enkele ruitenwisser gemonteerd die in het midden van de ruit stond. Een dubbele Novitec uitlaat zorgde voor een sportief geluid en bestickering maakten de Cinq af. Wat een supersnel en stoer autootje! Met dank aan mijn zoon voor al het klussen!
 Een 40/60 verlagingsset, die uiteindelijk weer vervangen werd door een schroefset. Uiteindelijk werd ook het 0.9 motortje vervangen voor een 1.2 cc motor van een Punto gekoppeld aan een 6 bak. Daarmee werd het een heel rap en sportief autootje. Dit was het eind resultaat

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento



Fiat Cinquecento





Fiat Cinquecento















Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Met 149.000 kilometer op de teller werd de Cinq geruild met deze Volvo 850 die ik een jaar eerder had verkocht.